کاشی از گونه محصولات سفالین و سرامیکی است که در بخش های مختلف ساختمان، مانند حمام، توالت و طباخ خانه استعمال دارد. واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال سازی مطرح بوده است.

 

کاشی دارای گونه ها و نوع های متفاوتی است. بهره‌گیری یا عدم استفاده از لعاب، مهم ترین عامل تمایز انواع کاشی به شمار می آید. میزان تخلخل کاشی نیز در درجه دوم اهمیت قرار دارد. رنگ در کاشی های آنلاین سرامیک لعاب خورده می تواند در بافت کاشی وارد شده باشد. این رنگ می تواند رنگ طبیعی خاک رس، یا رنگدانه ای باشد که قبل از پخت کاشی به رس اضافه شده باشد. در برخی موارد در کاشی های لعاب خورده، رنگ (معمولا مخلوطی ازسیلیکات سرب و رنگدانه ها) پس از پخت بدنه بر لعاب سطح اعمال می شود. سپس کاشی را جهت ممزوج نمودن لعاب با بدنه، مجددا در کوره پخت قرار می دهند. کاشی های لعاب خورده دارای رنگ ها، طرح ها و بافت های سطحی متنوع تری در سنجش با نوع بدون لعاب هستند.

 

تفاوت کاشی و سرامیک

 

یک تکه کاشی از دو سرنوشت ساختن می شود :

 

۱- تکه سفالی که سرنوشت اصلی و استخوان‌بندی کاشی را تشکیل می‌دهد.

 

۲- لعاب روی آن که ماده‌ای است شیشه‌ای و قسمت رویی آن را برپایی می‌دهد.

 

حال به کاشی ای که لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد، کاشی سرامیکی یا سرامیک (در بازار) گفته می شود. به مواد غیرآلی غیرمعدنی جامد اصطلاحا سرامیک گفته می شود.


عمده کاشی و سرامیک کاشی ,لعاب ,سرامیک ,لعاب خورده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

09197977577فلزیاب لورنز زد 1 | Lorenz z1 اینجا همه چی هست offerme حمل بار آسان واشر نسوز دین اسلام ساعت شنی mashhad.tourism.sights@gmail.com